Ondernemen en marketing / klantgerichtheid

Je kunt met je bedrijf een prachtig product of dienst leveren, zonder de nodige naamsbekendheid en aanwas van klanten of opdrachtgevers kom je meestal niet ver. Marketing is een essentieel aspect van het ondernemerschap; het opzetten en uitbouwen van een goede marketingstrategie voor je bedrijf neemt dan ook aardig wat tijd in beslag.

Kortom, marketing draait om een aantal factoren, welke we ‘stuk voor stuk ‘aan bod laten komen in deze ondernemers-coaching.

Onderwerpen met vragen als :

Waarin onderscheid mijn bedrijf zich ?[USP] wie zijn mijn klanten? wie zijn mijn concurrenten? kloppen mijn 6 P’s nog wel? hoe ziet de sterkte-zwakte analyse [SWOT] voor mijn bedrijf eruit?  hoe kom ik aan nieuwe klanten? hoe houd ik mijn bestaande klanten vast? Welke vorm van reclame past het best bij mijn bedrijf?

Met een goede marketingstrategie en door het inzetten van alle mogelijke platforms (print, internet, social media etc.) zul je meer mensen in de doelgroep weten te bereiken. Maar hoe weet je wanneer je de juiste doelgroep te pakken hebt? Na ongeveer 5-6 coaching sessies heb je alle antwoorden op deze vragen, en ben je klaar voor de toekomst.

Dit thema is ook uitermate geschikt om met het hele bedrijf/team/afdeling te volgen in circa 4 dagdelen.

marketingconsultant1

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.